dc.contributor.author | Sundström, Anna | swe |
dc.contributor.author | Csoka, Elselill | swe |
dc.date.accessioned | 2007-09-18T12:59:57Z | |
dc.date.available | 2007-09-18T12:59:57Z | |
dc.date.issued | 2007 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/7217 | |
dc.description.abstract | Vi tycker att det länge har lagts stor vikt på de teoretiska ämnena i skolan och de estetiska ämnena har kommit i skymundan. Utifrån denna åsikt har vi gjort en omfattande litteraturundersökning om vad skapande verksamhet kan ha för betydelse för elevernas utveckling och lärande i skolan. Vi var nyfikna på om skapande verksamhet kunde ge större motivation för elevers lärande, om skapande verksamhet utvecklar andra kompetenser än vad de traditionella ämneskunskaperna gör för elevers mångfald samt om skapande verksamhet förenar teori och praktik. Genom vårt arbete har vi har fått en förstärkt bild om hur viktigt det är att ämnesintegrera undervisningen i skolan genom skapande verksamhet. Skapande verksamhet som metod rymmer många olika möjligheter till inlärning, där elever kan finna sina personliga arbetssätt utifrån sin individuella förmåga genom de olika uttrycksformerna. Skapande verksamhet som arbetsmetod ökar motivationen genom ett lustfyllt lärande till eleverna. | swe |
dc.language.iso | sv | swe |
dc.subject | fantasi | swe |
dc.subject | kreativitet | swe |
dc.subject | lustfyllt | swe |
dc.subject | variation | swe |
dc.title | Skapande verksamhet som arbetsmetod | swe |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | swe |
dc.type.uppsok | C | swe |
dc.contributor.department | Göteborg University/Department of Sociology | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen | swe |
dc.type.degree | Student essay | swe |