dc.contributor.author | Körner, Filippa | swe |
dc.contributor.author | Johansson, Anna | swe |
dc.date.accessioned | 2007-09-18T13:00:24Z | |
dc.date.available | 2007-09-18T13:00:24Z | |
dc.date.issued | 2007 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/7256 | |
dc.description.abstract | Syftet med undersökningen är att kartlägga användandet av individuella utvecklingsplaner på gymnasiet inom
Göteborgs kommun. Undersökningen genomförs genom intervjuer med elva verksamma gymnasielärare.
Intervjuerna baseras på sexton frågor ställda enligt strukturell metod. Intervjuerna bandades med hjälp av
diktafon för att sedan transkriberas.
Resultatet visar att användandet av individuella utvecklingsplaner inte är utbrett på gymnasiet. Undersökningen
visar också att ett styrdokument utformat för grundskolan är svårt att applicera på gymnasiet. För elevernas bästa
bör alla lärare börja använda IUP så att elevernas läroprocess kan utvecklas maximalt. | swe |
dc.language.iso | sv | swe |
dc.title | Användandet av individuella utvecklingsplaner inom Göteborgs kommuns gymnasieskolor | swe |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | swe |
dc.type.uppsok | C | swe |
dc.contributor.department | Göteborg University/Department of Sociology | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen | swe |
dc.type.degree | Student essay | swe |