• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Visar i datumordning 
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Education / Institutionen för pedagogik och didaktik (-2010)
  • Visar i datumordning
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Education / Institutionen för pedagogik och didaktik (-2010)
  • Visar i datumordning
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visar i datumordning:

Sortera efter:

Ordning:

Resultat:

Visas titlar 1-20 av 102

  • Titel
  • Publiceringsdatum
  • Inmatningsdatum
  • stigande
  • fallande
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Att utveckla naturvetenskaplig undervisning. Exemplet gaser och deras egenskaper 

      Andersson, Björn; Bach, Frank (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1995)
    • Running records. En metod att systematiskt följa barns läsutveckling 

      Sahlström, Beatrice (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1996)
    • Kunskapsutveckling hos elever med rörelsehinder. Delstudie 1. Resultat och erfarenheter från den nationella utvärderingen av grundskolan 1995 

      Malmqvist, Johan (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1998)
    • Encountering Parents. Professional Action Styles among Nurses in Pediatric Care 

      Söderbäck, Maja (1999)
    • Inclusive education. A New Phase of Special Education in Sri Lanka 

      Lopéz, Iréne (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999)
    • Understandings of understanding : an inquiry concerning experiental conditions for developmental learning 

      Helmstad, Glen (Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 1999)
      This thesis is about understandings of understanding and has developed from previous research on study skill and conceptions of learning among participants in various forms of education. The purpose was to investigate ...
    • Yrkeskulturer i möte : läraren, fritidspedagogen och samverkan 

      Hansen, Monica (Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 1999)
      In recent years, co-operation between teachers belonging to different teaching traditions or ”cultures”, has become common in Sweden, particularly within the first years of primary school, where teachers from a pre-school ...
    • Nationell utvärdering 98. Tema tillståndet i världen 

      Andersson, Björn; Kärrqvist, Christina; Löfstedt, Arne; Oscarsson, Vilgot; Wallin, Anita (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999)
    • På spaning efter en skola för alla 

      Ahlberg, Ann (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999)
    • En studie om barns skrivlärande 

      Gustafsson, Karin; Mellgren, Elisabeth (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)
    • Kunskapsutveckling hos elever med rörelsehinder. Delstudie II. Resultat på prov för elever med rörelsehinder vid arbete med anpassat provmaterial 

      Malmqvist, Johan (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)
    • Köns- och socialgruppsskillnader i matematik - Orsaker och konsekvenser 

      Reuterberg, Sven-Eric; Svensson, Allan (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)
    • Dilemmafyllda möten. Erfarenheter av pedagogisk handledning I samverkan mellan skola och högskola 

      Lendahls Rosendahl, Birgit; Rönnerman, Karin (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)
    • Cognitive abilities - aspects of structure, process and measurement 

      Carlstedt, Berit (Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2000)
      The overall purpose of the thesis is to describe the development of the Swedish system of measuring cognitive abilities applied at enlistment of conscripts. The Enlistment Battery has been used for more than fifty years ...
    • Att växa som pedagog. Utvärdering av ett aktionsforsk-ningsprojekt i förskolan 

      Rönnerman, Karin (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)
    • Adolescents´Perceptions of School and Reasons for Learning 

      Giota, Joanna (2001)
    • Lärande med rörelsehinder. Studier av förutsättningar och möjligheter för kunskapsutveckling i skolan 

      Malmqvist, Johan (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2001)
    • En fråga om frågor : hur lärares frågor i klassrummet gör det möjligt att få reda på elevernas sätt att förstå det som undervisningen behandlar i matematik och naturvetenskap 

      Emanuelsson, Jonas (Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2001)
      This thesis reports results from a study that focuses on how teachers can learn about their students’ learning in mathematics and science. Current perspectives on learning are positioned in terms of the acquisition and ...
    • Pedagogical quality in preschool : an issue of perspectives 

      Sheridan, Sonja (Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2001)
      The main aims of this thesis on the pedagogical quality in preschool are: to define and describe a pedagogical concept of quality; to explore how quality is experienced and valued from different perspectives; to find out ...
    • Om ljuset i tillvaron : ett undervisningsexperiment inom optik 

      Bach, Frank (Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2001)
      The main purposes of this thesis were to study the students’ learning outcome and the teachers’ response to a proposed new way of teaching based on research in science education, in the field of optics. The theoretical ...

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV
       

       

      Visa

      VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDetta arkivI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

      Mitt konto

      Logga inRegistrera dig

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV