• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Visar titeln 
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Education / Institutionen för pedagogik och didaktik (-2010)
  • Visar titeln
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Education / Institutionen för pedagogik och didaktik (-2010)
  • Visar titeln
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visar titlar:

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sortera efter:

Ordning:

Resultat:

Visas titlar 1-20 av 102

  • Titel
  • Publiceringsdatum
  • Inmatningsdatum
  • stigande
  • fallande
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Adolescents´Perceptions of School and Reasons for Learning 

      Giota, Joanna (2001)
    • Anpassning och motstånd. En etnografisk studie av gymnasieelevers institutionella identitetsskapande 

      Johansson, Monica (2009-08-24)
    • Appropriating technologies in educational practices : studies in the contexts of compulsory education, higher education, and fighter pilot training 

      Jonsson, Lars-Erik (Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2004)
      Information and communication technologies (ICT) are viewed as progressive technologies. Normally this view entails general assertions – in the future tense – that ICT will be the solu-tion to a wide variety of problems. ...
    • Att återerövra kroppen. En studie av livet efter en ryggmärgsskada 

      Grundén, Ingrid (2005)
      Traumatic spinal cord injuries often result in extensive consequences, including paralysis of the muscles from the locus of the injury downwards and a loss of sensation in the same area. The purpose of the present study ...
    • Att erövra litteracitet. Små barns kommunikativa möten med berättande, bilder, text och tecken i förskolan. 

      Björklund, Elisabeth (2008-12-02)
      This thesis is based on an ethnographic field study among a group of monolingual children from one and a half to three years old at a pre-school in a Swedish village. The primary aim of the study has been to gain knowledge ...
    • Att göra skillnad. En studie av ungdomar som politiska aktörer i skolans vardag 

      Öhrn, Elisabet (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005)
    • Att utveckla naturvetenskaplig undervisning. Exemplet gaser och deras egenskaper 

      Andersson, Björn; Bach, Frank (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1995)
    • Att växa som pedagog. Utvärdering av ett aktionsforsk-ningsprojekt i förskolan 

      Rönnerman, Karin (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)
    • Ämnesdidaktisk teori för matematikundervisning. Ämneskunskapers relation till individ och omvärld 

      Löwing, Madeleine (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2002)
    • Åtgärdsprogram - dokument eller verktyg? En fallstudie i en kommun 

      Asp-Onsjö, Lisa (2006)
    • Barnehagens relasjonelle verden - små barn som kompetente aktører i produktive forhandlinger 

      Alvestad, Torgeir (2010-05-19)
      The present study investigates the negotiations that take place in play among the youngest children in preschool. What are their negotiations about? How do they negotiate? What kinds of strategies do they use during their ...
    • Barns multimediala berättande. En länk mellan mediakultur och pedagogisk praktik 

      Klerfelt, Anna (Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2007)
    • Cognitive abilities - aspects of structure, process and measurement 

      Carlstedt, Berit (Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2000)
      The overall purpose of the thesis is to describe the development of the Swedish system of measuring cognitive abilities applied at enlistment of conscripts. The Enlistment Battery has been used for more than fifty years ...
    • Compulsory School Curricula of South Africa (RNCS, 2002) and Sweden (Lpo94) 

      Abraham, Getahun Y (European Educational Research Association (EERA), 2008)
    • Curriculum Reform and Life Orientation Education 

      Abraham, Getahun Y (Athens Institute for Education and Research, 2008)
    • Demokratins värden 

      Andersson, Bo (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)
    • Demokratiska värden i förskolebarns vardag 

      Karlsson, Rauni (2009-05-17)
      The theme of this thesis is democratic values in pre-school and how these are revealed in the children’s relations in that setting. It describes what the children take responsibility for and how they do it; how they ...
    • Den pedagogiska samlingen i förskoleklassen. Barns olika sätt att erfara och hantera svårigheter 

      Simeonsdotter Svensson, Agneta (2009-02-16)
      The aim of the study is to identify children’s different ways of experiencing and handling difficulties in the pre-school class’s pedagogical circle time and increase our understanding of children’s actions in a situation ...
    • Det önskvärda barnet. Fostran uttryckt i vardagliga kommunikationshandlingar mellan lärare och barn i förskolan 

      Emilson, Anette (2008-10-24)
      Abstract The aim of this research is to acquire knowledge about fostering young children, as expressed in everyday interactions between teachers and children in Swedish preschools. The three empirical studies in this ...
    • Dilemmafyllda möten. Erfarenheter av pedagogisk handledning I samverkan mellan skola och högskola 

      Lendahls Rosendahl, Birgit; Rönnerman, Karin (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV
       

       

      Visa

      VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDetta arkivI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

      Mitt konto

      Logga inRegistrera dig

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV