Visa enkel post

dc.contributor.authorJannica Rådbergswe
dc.contributor.authorAlena Wattenbergswe
dc.contributor.authorswe
dc.date.accessioned2008-03-12T15:21:46Z
dc.date.available2008-03-12T15:21:46Z
dc.date.issued2008swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/9716
dc.description.abstractSammanfattning Detta examensarbete har för avsikt att hjälpa yrkesverksamma lärare att lättare ta till sig ny forskning och facklitteratur inom ämnet för pedagogik och didaktik. Handboken innehåller fem konkreta, frekvent förekommande och av oss i verksamheterna observerade situationer som knyts till nationella styrdokument och till ett urval av kursböcker som nyexaminerade lärare vid institutionen för Didaktik och Pedagogik vid Göteborgs universitet har arbetat med under sin utbildning. Varje kapitel i handboken behandlar en av de fem ovan nämnda situationerna och innehåller två illustrationer, en problemformulering samt citat ur kurslitteraturen och en avslutande diskussion som förhoppningsvis leder läsaren till egna reflektioner kring de skildrade problemsituationerna och gör den nyfiken på en djupare läsning av facklitteratur och forskningsrapporter inom området. Då lärare idag inte har möjlighet till kompetensutveckling i den utsträckning de skulle behöva och själva vilja, kan denna handbok fungera som en länk mellan vardagen och kompetensutvecklande litteratur.swe
dc.language.isosvswe
dc.subjectkompetensutvecklingswe
dc.subjectskolutvecklingswe
dc.subjectpersonlig kunswe
dc.titleMjukstart in i forskningen för pedagoger ­ bron mellan vardag och forskningswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Sociologyeng
dc.type.degreeStudent essayswe


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post