Show simple item record

dc.contributor.authorEngström, Jessicaswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T09:40:42Z
dc.date.available2007-01-16T09:40:42Z
dc.date.issued1998swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/980
dc.description.abstractAnvändarna på SKF har tröttnat på de gamla systemen med AS/400 och dess tråkiga användargränssnitt. De vill ha PC-Interface istället, med Windows funktionalitet, men fortfarande dra nytta av den funktionalitet som finns på AS/400. SKF har investerat mycket i AS/400 och dess stora fördelar är bl a säkerhet, stabilitet och driftsäkerhet. Hur skall man behandla de kundkraven för det nya systemet som ska ha Windows funktionalitet och samtidigt dra nytta AS/400-funktionaliteten i det gamla systemet? Därför startades projektet Compass som ska bli ett system som uppfyller de nya kraven. Och hur skall dokumentationen tas fram för att anpassas till de nya kraven på systemet? Vilka uppgifter måste komma in och hur skall de dokumenteras? Det måste vara på ett sätt som kunden godkänner och som systemutvecklarna kan arbeta efter. Resultatet av den här undersökningen var att den metodik som man utvecklar system efter idag, ISDM, räcker inte för de nya kraven. Den behöver uppdateras och ytterligare standards arbetas fram.swe
dc.format.extent174347 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleAtt samla in och analysera kundkrav - en fallstudie i projektet COMPASSswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid2418swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record