Pettersson, KarinBjörklund, MariaHanberger, KarolinaHolm, BitteLandgren, LenaPernler, TobiasWiberg, Anna2014-10-142014-10-142014http://hdl.handle.net/2077/37201Projektet generarde två texter: En slutrapport som redovisar arbetssättet, samt "Verktygslådan", som i sig är projektets huvudsakliga resultat.Syftet har varit att skapa en verktygslåda med förslag på metoder och verktyg att använda vid utvärdering av kursinslag inom området informationskompetens, av relevans för högskole- och gymnasiebibliotek. Projektet har haft tre faser. I den första gjordes en litteraturgenomgång av internationell forskningslitteratur kring utvärdering. Litteraturstudien mynnade ut i en sammanställning av metoder och verktyg för utvärdering av kursinslag i informationskompetens. I fas två testades ett urval av de sammanställda utvärderingsverktygen på biblioteken i Göteborg, Lund och Mölnlycke. Resultaten från testerna integrerades med sammanställningen från litteraturstudien till det som är projektets huvudresultat, verktygslådan. Projektets tredje fas är spridning av resultaten i form av verktygslådan.14 + 42sweUtvärderinginformationskompetensMetoder och verktyg för utvärdering av kursinslag i informationskompetensText