Nilsson, Hanna2011-06-302011-06-302011http://hdl.handle.net/2077/26012I denna uppsats tas problematiken i lärares erfarande av lärande och det arbetssätt de använder upp. Undersökningen är gjord på en skola i England och handlar i och med detta om denna skola. Syftet med denna uppsats är att studera hur ett antal pedagoger erfar lärande och hur att de arbetar med elevers lärande i sin undervisning. I litteraturgenomgången tas pedagogiska teorier upp, samt läroplan och lärarutbildning i England och dilemman för läraryrket. Undersökningen är en kvalitativ undersökning som genomförts i form av intervjuer och observationer. De resultat som framkommit är att det finns en problematik mellan det sätt på vilket lärarna i undersökningen erfar lärande och det de gör i verksamheten. Detta beror dels på den befintliga läroplanen och dess utformning. De frågeställningar som ställs är följande: Hur erfar lärare i skolan jag besökt i England elevers lärande och hur arbetar de med det i praktiken? Hur erfar lärarna att deras undervisning påverkas av den nationella läroplanen?svNational curriculumSociokulturell teoriBehavioOften children learn better from each other than teachers, because they relate much better to each other.C