Show simple item record

dc.contributor.authorMagnusson, Fredrikswe
dc.date.accessioned2005-09-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T09:40:58Z
dc.date.available2007-01-16T09:40:58Z
dc.date.issued1998swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1005
dc.description.abstractSyftet med denna uppsats har varit att föreslå hur ett kommunikationsgränssnitt till en specifik produkt, Business Communications Manager, skall utformas. För att kunna göra detta har olika kommunikationslösningar, även kallat middleware, studerats med avseende på deras funktionalitet. Några av de tekniker som studerats är objektmäklare, transaktionshanterare och Remote Procedure Call (RPC). Dessutom har uppsatsen även beskrivit applikations-protokollen Hyper Text Transfer Protocol (HTTP) och Sockets. Ett av dessa proto-koll valdes som kommunikationslösning, nämligen HTTP. Därefter utformades gränssnittet till systemet på grundval av ett antal centrala objekt som stödjer enkla operationer. Gränssnittets utformning, hur det skall anropas och vilka svar som fås är ingående beskrivet i uppsatsen och dess bilagor. Utredningen kom fram till att det är möjligt att basera kommunikationen på HTTP, men att detta för med sig vissa specifika problem i samband med felhanteringen i systemetswe
dc.format.extent890130 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleKommunikationsgränssnitt och dess tillämpning inom virtuella företagsväxlar.swe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid1614swe
dc.subject.svepInformaticsswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record