Show simple item record

dc.contributor.authorAlfredsson, Ulrikaswe
dc.contributor.authorHöglund, Lindaswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T09:41:04Z
dc.date.available2007-01-16T09:41:04Z
dc.date.issued2000swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1014
dc.description.abstractVarför är vissa företag och privatpersoners webbtjänster mer attraktiva och användarvänliga än andras? Uppsatsen resulterade i ett antal kritiska faktorer, som är viktiga att ta hänsyn till vid utformning av webbtjänster. Dessa är tillgänglighet, användarvänlighet, information, mervärde, uppdatering, varumärke, nerladdningstid, interaktivitet och attraktion. Det har bland företag, under de senaste åren, blivt allt mer vanligt att marknadsföra sina produkter och tjänster på Internet. Företagen har satsat stora summor på att få egna webbtjänster. För en del företag har naturligtvis satsningarna varit lönsamma, för andra har det dock varit tvärtom Många faktorer spelar in för att webbtjänsterna skall tillfredsställa så många aktörer som möjligt. Att använda sig av färger som ger bra kontraster, att informationen kan nås genom maximalt tre 'klick' eller att inte använda bilder som tar lång tid att ladda ner, är några av de kriterier som spelar en betydande roll. För att få information om användarnas intresse och beteende på sina webbtjänster kan företag och privatpersoner använda sig av cookies eller chat. Detta kan vara en god respons för att se om webbstjänsten uppfyller de krav som önskas. Ett exempel för att förtydliga och komplettera våra slutsatser finns på Internet. Något tänkvärt är att på Internet är det kunderna som söker upp företaget och inte tvärtom, som i de flesta andra medier. Se till att de inte blir besvikna!swe
dc.format.extent419721 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleRiktlinjer för design av attraktiva webbtjänster-vad informatik kan göra för att förbättra marknadsföringswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid1475swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record