Show simple item record

dc.contributor.authorFlorin, Annika
dc.date.accessioned2005-06-12T11:31:47Z
dc.date.available2005-06-12T11:31:47Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/103
dc.description.abstractAssistansanordnarföretaget Passal har sedan starten haft en hög personalomsättning i form av frivillig uppsägning. Uppsatsen skall därav undersöka vad i de personliga assistenternas arbetssituation som påverkar deras benägenhet att säga upp sig. En postenkät utsändes till Passals före detta anställda som själva sade upp sig under år 2003. I undersökningen framkom att en majoritet av respondenterna varit missnöjda med lönen och ej fått någon återkoppling på sina arbetsinsatser. Arbetskraven liksom egenkontrollen och det sociala stödet upplevdes som lågt. Vidare framkom brister i företagets kontakt med och information till sina anställda. Den dåliga lönen, oklarheter kring arbetsuppgifter och brist på återkoppling inverkar sannolikt på assistenternas benägenhet att säga upp sig även om faktorer hos dem själva också spelar in.eng
dc.format.extent270894 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosveng
dc.subjectpersonalomsättningeng
dc.subjectpersonliga assistentereng
dc.subjectuppsägning.eng
dc.subjectarbetssituationeng
dc.titleVad påverkar personliga assistenters benägenhet att säga upp sig?eng
dc.typeStudent Paper Ceng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaweng
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Programmet för personal- och arbetslivsfrågorswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record