Externa leverantörer - ger bättre kundstöd?
Abstract
Uppsatsen beskriver innebörden av att ett företag väljer att anlita en extern leverantör som skall ansvara för företagets användarstöd. Vi tar upp för- respektive nackdelar med detta samt beskriver vad som allmänt utgör bra användarstöd och vad som menas med uttrycket "att lägga ut".Rapporten kan ses som ett underlag för Volvo, som är ett av flera företag som vill öka sin medvetenhet om en tjänst som denna. Uppsatsen bygger till stor del på tidningsartiklar, hämtade främst från datortidningen Computer Sweden. Intervjuer har gjorts med personer inom Volvooch med en leverantör. Materialet har samlats in från Internet, bibliotek eller genom personliga kontakter t ex i form av enkäter. För att nå ett lyckat samarbete måste parterna ha ett detaljerat avtal som båda känner att de är nöjda med. Utan ett noggrant genomgånget avtal om teknisk utveckling, personal, tidsåtgång, prissättning etc kan samarbetet resultera i mycket dåliga erfarenheter.
Degree
Student essay
University
Göteborg University. School of Business, Economics and Law
Collections
View/ Open
Date
1998Author
Senni, Liimatainen
Maria, Larsson
Language
sv