Show simple item record

dc.contributor.authorSenni, Liimatainenswe
dc.contributor.authorMaria, Larssonswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T09:41:20Z
dc.date.available2007-01-16T09:41:20Z
dc.date.issued1998swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1041
dc.description.abstractUppsatsen beskriver innebörden av att ett företag väljer att anlita en extern leverantör som skall ansvara för företagets användarstöd. Vi tar upp för- respektive nackdelar med detta samt beskriver vad som allmänt utgör bra användarstöd och vad som menas med uttrycket "att lägga ut".Rapporten kan ses som ett underlag för Volvo, som är ett av flera företag som vill öka sin medvetenhet om en tjänst som denna. Uppsatsen bygger till stor del på tidningsartiklar, hämtade främst från datortidningen Computer Sweden. Intervjuer har gjorts med personer inom Volvooch med en leverantör. Materialet har samlats in från Internet, bibliotek eller genom personliga kontakter t ex i form av enkäter. För att nå ett lyckat samarbete måste parterna ha ett detaljerat avtal som båda känner att de är nöjda med. Utan ett noggrant genomgånget avtal om teknisk utveckling, personal, tidsåtgång, prissättning etc kan samarbetet resultera i mycket dåliga erfarenheter.swe
dc.format.extent96012 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleExterna leverantörer - ger bättre kundstöd?swe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid2174swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record