• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-)
  • Ämnesdidaktik i praktiken. Nya vägar för undervisning
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-)
  • Ämnesdidaktik i praktiken. Nya vägar för undervisning
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Att förstå naturen - från vardagsbegrepp till kemi, sex "workshops"

Sammanfattning
Rapporten behandlar hur elever förstår centrala aspekter av kemin. Först kommer tre workshops om materiens bevarande, byggnad respektive faser. Därefter tas blandning, lösning och vattnets kretslopp upp. Som avslutning kommer två workshops om ämnen respektive kemiska reaktioner.
Universitet
Göteborgs universitet
Institution
Enheten för ämnesdidaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik
Utgivare
Göteborgs Universitet
URL:
http://hdl.handle.net/2077/10628
Samlingar
  • Ämnesdidaktik i praktiken. Nya vägar för undervisning
Fil(er)
gupea_2077_10628_1.pdf (935.0Kb)
Datum
2003-10
Författare
Björn, Andersson
Frank, Bach
Birgitta, Frändberg
Ingrid, Jansson
Christina, Kärrqvist
Eva, Nyberg
Anita, Wallin
Ann, Zetterqvist
Publikationstyp
report
ISSN
1651-9531
Serie/rapportnr.
Ämnesdidaktik i praktiken : nya vägar för undervisning i naturvetenskap
4
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV