dc.contributor.author | Björn, Andersson | |
dc.contributor.author | Frank, Bach | |
dc.contributor.author | Birgitta, Frändberg | |
dc.contributor.author | Ingrid, Jansson | |
dc.contributor.author | Christina, Kärrqvist | |
dc.contributor.author | Eva, Nyberg | |
dc.contributor.author | Anita, Wallin | |
dc.contributor.author | Ann, Zetterqvist | |
dc.date.accessioned | 2008-07-11T09:17:44Z | |
dc.date.available | 2008-07-11T09:17:44Z | |
dc.date.issued | 2003-10 | |
dc.identifier.issn | 1651-9531 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/10628 | |
dc.description.abstract | Rapporten behandlar hur elever förstår centrala aspekter av kemin. Först kommer tre workshops om materiens bevarande, byggnad respektive faser. Därefter tas blandning, lösning och vattnets kretslopp upp. Som avslutning kommer två workshops om ämnen respektive kemiska reaktioner. | en |
dc.description.sponsorship | Nordiska Ministerrådet, Utbildningsdepartementet och Skolverket | en |
dc.language.iso | swe | en |
dc.publisher | Göteborgs Universitet | en |
dc.relation.ispartofseries | Ämnesdidaktik i praktiken : nya vägar för undervisning i naturvetenskap | en |
dc.relation.ispartofseries | 4 | en |
dc.title | Att förstå naturen - från vardagsbegrepp till kemi, sex "workshops" | en |
dc.type | Text | en |
dc.type.svep | report | en |
dc.gup.origin | Göteborgs universitet | swe |
dc.gup.department | Enheten för ämnesdidaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik | swe |