dc.contributor.author | Christina, Kärrqvist | |
dc.date.accessioned | 2008-07-11T09:22:59Z | |
dc.date.available | 2008-07-11T09:22:59Z | |
dc.date.issued | 2003-10 | |
dc.identifier.issn | 1651-9531 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/10629 | |
dc.description.abstract | Rapporten ger en översikt över viktiga ämnesdidaktiska forskningsresultat som beskriver elevers s.k. vardagsbegrepp om elektriska likströmskretsar. Sedan följer 16 förslag till experimentella uppgifter, lämpliga för grundskolan, som utmanar dessa vardagsbegrepp och stimulerar kreativitet och problemlösningsförmåga. | en |
dc.description.sponsorship | GU, Rapporten är skriven i tjänsten | en |
dc.language.iso | swe | en |
dc.publisher | Göteborgs Universitet | en |
dc.relation.ispartofseries | Ämnesdidaktik i praktiken : nya vägar för undervisning i naturvetenskap | en |
dc.relation.ispartofseries | 5 | en |
dc.title | Att undervisa om lampor och batterier, kunskapsbas och elevuppgifter | en |
dc.type | Text | en |
dc.type.svep | report | en |
dc.gup.origin | Göteborgs universitet | swe |
dc.gup.department | Enheten för ämnesdidaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik | swe |