• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-)
  • Ämnesdidaktik i praktiken. Nya vägar för undervisning
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-)
  • Ämnesdidaktik i praktiken. Nya vägar för undervisning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Att undervisa om lampor och batterier, kunskapsbas och elevuppgifter

Abstract
Rapporten ger en översikt över viktiga ämnesdidaktiska forskningsresultat som beskriver elevers s.k. vardagsbegrepp om elektriska likströmskretsar. Sedan följer 16 förslag till experimentella uppgifter, lämpliga för grundskolan, som utmanar dessa vardagsbegrepp och stimulerar kreativitet och problemlösningsförmåga.
University
Göteborgs universitet
Institution
Enheten för ämnesdidaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik
Publisher
Göteborgs Universitet
URI
http://hdl.handle.net/2077/10629
Collections
  • Ämnesdidaktik i praktiken. Nya vägar för undervisning
View/Open
gupea_2077_10629_1.pdf (338.6Kb)
Date
2003-10
Author
Christina, Kärrqvist
Publication type
report
ISSN
1651-9531
Series/Report no.
Ämnesdidaktik i praktiken : nya vägar för undervisning i naturvetenskap
5
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV