Show simple item record

dc.contributor.authorBjörn, Andersson
dc.contributor.authorEva, Nyberg
dc.date.accessioned2008-07-11T09:34:17Z
dc.date.available2008-07-11T09:34:17Z
dc.date.issued2006-09
dc.identifier.issn1651-9531
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/10631
dc.description.abstractRapporten inleds med en utförlig ämnesdidaktisk analys av området livscykler inklusive en översikt över viktiga ämnesdidaktiska forskningsresultat som beskriver elevers s.k. vardagsbegrepp om vad som är levande, befruktning och faser av olika organismers livscykler. Sedan ges ett stort antal förslag till lektioner som belyser olika aspekter av begreppet livscykel. Centralt är att eleverna har hand om egna växter och smådjur och iakttar hur de utvecklas och i en del fall ger upphov till en ny livscykel. En fyllig problemsamling ingår.en
dc.description.sponsorshipMyndigheten för skolutveckling och IPDen
dc.language.isosween
dc.publisherGöteborgs Universiteten
dc.relation.ispartofseriesÄmnesdidaktik i praktiken : nya vägar för undervisning i naturvetenskapen
dc.relation.ispartofseries7
dc.titleAtt undervisa om livscykler i skolår 1-5, kunskapsbas och undervisningsförslagen
dc.typeTexten
dc.type.svepreporten
dc.gup.originGöteborgs universitetswe
dc.gup.departmentEnheten för ämnesdidaktik, Institutionen för pedagogik och didaktikswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record