Show simple item record

dc.contributor.authorHultqvist, Johanswe
dc.date.accessioned2005-09-05swe
dc.date.accessioned2007-01-16T16:46:16Z
dc.date.available2007-01-16T16:46:16Z
dc.date.issued2005swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1090
dc.description.abstractDenna studie har syftet att undersöka hur virtuella communities fungerar som informationskälla och hur de påverkar användarna av dessa communities ur ett konsumentperspektiv. Studien genomfördes i tre steg med en inledande teoristudie följt av en observation av hur kommunikation och informationsspridning går till på tre stycken communities. Dessa två förberedande steg låg till grund för den huvudsakliga delen av studien som bestod av en enkät med utredningsfrågor avsedd för användarna av de virtuella communities som undersökts. Enkäten syfte var att undersöka användarnas attityder till den information de inhämtar från communities och hur de använder sig utav den. Resultatet visar på en stor tillförlitlighet till den information som inhämtas men också en medvetenhet om att felaktigheter kan förekomma. Virtuella communities är en klart viktig informationskälla för användarna där de inhämtar en stor del av sin information och denna information påverkar dem som konsumenter i mycket stor utsträckning.swe
dc.format.extent44 pagesswe
dc.format.extent236518 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.subjectVirtual communitiesswe
dc.subjectinformationskällaswe
dc.subjectkonsumentswe
dc.titleVIRTUELLA COMMUNITIES SOM INFORMATIONSKÄLLA Ett hjälpmedel för konsumenterswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokDswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid4392swe
dc.subject.svepInformaticsswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record