• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Gothenburg University Library / Göteborgs universitetsbibliotek
  • Publikationsarkiv för NSHU - Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning
  • Rapporter från Rådet för högre utbildning
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Gothenburg University Library / Göteborgs universitetsbibliotek
  • Publikationsarkiv för NSHU - Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning
  • Rapporter från Rådet för högre utbildning
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Corpora in grammar teaching - towards higher motivation, deeper understanding and more solid proficiency in English grammar

Sammanfattning
The principal aims of this project were to increase student motivation and encourage learner autonomy in a university course on English grammar by introducing the use of language corpora (large databases of authentic text). The students worked with problem-solving assignments which involved formulating their own grammatical rules based on examples found in the corpus. They also explained rules to each other in small groups (peer teaching). The methodology was evaluated by means of questionnaires and interviews, primarily focusing on experiences and attitudes. The most important conclusion is that corpus work requires a large amount of introduction and continuous support in order to make students become independent corpus users who know how to formulate relevant corpus queries and interpret the results.
Utgivare
Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning
URL:
http://hdl.handle.net/2077/18136
Samlingar
  • Rapporter från Rådet för högre utbildning
Fil(er)
gupea_2077_18136_1.pdf (132.3Kb)
Datum
2008-09-23
Författare
Estling Vannestål, Maria
Lindquist, Hans
Nyckelord
grammar
corpus
exploratory learning
peer teaching
higher education
classroom research
action research
Publikationstyp
Report
Serie/rapportnr.
Projektnummer: 075/G04
Språk
eng
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV