Show simple item record

dc.contributor.authorForslund, ceciliaswe
dc.contributor.authorTärnvind, Emmaswe
dc.date.accessioned2008-10-30T08:04:35Z
dc.date.available2008-10-30T08:04:35Z
dc.date.issued2008swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/18461
dc.description.abstract·Vilka olika förhållningssätt kan lärare ha i en interkulturell undervisning? ·Vilka problem och dilemman kan uppstå i interkulturell undervisning? Resultaten av studien visar på att den interkulturella undervisningen bör föregås av ett förhållningssätt som genomsyras av ömsesidig respekt för skilda individer med olika kulturbakgrunder. Språket är såväl ett dilemma som ett förhållningssätt i den interkulturella undervisningen. Detta visar såväl forskning som de intervjuer vi genomfört. Med fokus på läraryrket ser vi att vår studie har visat stor relevans för vårt kommande yrkesliv i form av insikt i interkulturell undervisning.swe
dc.language.isosvswe
dc.subjectInterkulturell undervisningswe
dc.subjectförhållningssättswe
dc.subjectmånswe
dc.titleFörhållningssätt och dilemman i interkulturell undervisningswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record