• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Förhållningssätt och dilemman i interkulturell undervisning

Sammanfattning
·Vilka olika förhållningssätt kan lärare ha i en interkulturell undervisning? ·Vilka problem och dilemman kan uppstå i interkulturell undervisning? Resultaten av studien visar på att den interkulturella undervisningen bör föregås av ett förhållningssätt som genomsyras av ömsesidig respekt för skilda individer med olika kulturbakgrunder. Språket är såväl ett dilemma som ett förhållningssätt i den interkulturella undervisningen. Detta visar såväl forskning som de intervjuer vi genomfört. Med fokus på läraryrket ser vi att vår studie har visat stor relevans för vårt kommande yrkesliv i form av insikt i interkulturell undervisning.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/18461
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_18461_1.pdf (155.4Kb)
Datum
2008
Författare
Forslund, cecilia
Tärnvind, Emma
Nyckelord
Interkulturell undervisning
förhållningssätt
mån
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV