Visa enkel post

dc.contributor.authorUnger, Helénaswe
dc.date.accessioned2008-10-30T08:04:39Z
dc.date.available2008-10-30T08:04:39Z
dc.date.issued2008swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/18466
dc.description.abstractSyfte: Syftet med studien var att undersöka pedagogers uppfattningar om och användning utav Malous Inspirationsväskor, ett bokväskprojekt på Biblioteket i Falkenberg. Metod: Kvalitativa intervjuer genomfördes med sex pedagoger som alla använt sig utav Malous Inspirationsväskor, samt med Marie-Louise Altergård, initiativtagaren till projektet. Resultat: Pedagogerna ställde sig positiva till användandet, dock hade de ett antal förslag på förbättringar. Att erhålla temaväskor fyllda med litteratur kring ett specifikt ämne bidrog till ökad kunskap och inspiration hos pedagogerna. Initiativtagarens ambitioner med projektet var att hjälpa pedagogerna att finna relevant litteratur kring ett speciellt ämne genom att samla den i bokväskorna. Anledningar till att låna och använda sig utav bokväskor visade sig vara att pedagoger ville lära sig något nytt om ett specifikt ämne, de ville bli inspirerade och influerade med nya idéer till sin undervisning och i sina möten med elever. De använde sig utav bokväskorna i samband med bland annat temaarbete i den pedagogiska verksamheten. Litteraturen lästes oftast först av de vuxna, sedan av eller för eleverna.swe
dc.language.isosvswe
dc.subjectbokväskorswe
dc.subjectbibliotekswe
dc.subjectsamverkanswe
dc.subjectkompetensutveckliswe
dc.titleMalous Inspirationsväskor. En studie om pedagogers arbete med bokväskor.swe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post