Moped med bagageutrymme
Abstract
The project has been about making an environmental friendly moped with a baggage compartment that works well in a city environment. The result is a moped with three wheels, two in the front and one at the back. The moped carries two people and at the same time has plenty of trunk space. The trunk space is in the front of the moped and holds about 100 litres and is lockable. The opening consists of two parts, the lower one is door that, when it is open, extend the floor. The upper part is a jalousie that, when it is open, lie along the back of the baggage compartment. This is to make it possible to load bigger things when it is open than you normally do with it closed.
The moped has an electric motor as power source because it does not pollute and gives the user a low kilometre cost.
With the moped you are able to do all you daily travel and chores, which according to me often includes shopping groceries for dinner.
Degree
Student essay
Other description
Projektet har handlat om att göra en miljövänlig moped med ett rymligt bagageutrymme, som fortfarande är smidig i en storstadsmiljö. Resultatet är en trehjulig moped med två hjul fram och ett bak. Mopeden har plats för två vuxna samtidigt som de finna gott om bagageutrymme. Bagageutrymmet är i form av ett skåp frampå mopeden och stort nog för en storhandel, 4-5 Ica/Konsumkassar, ca 100 liter. Skåpet är låsbart och öppningen består av två delar. Den nedre delen av en lucka som vid nedfällt/öppet läge blir en förlängning av golvet/flaket. Den övre delen är en jalusi som vid öppet läge ligger längst baksidan av skåpet. Det gör det möjligt att i lasta större saker när skåpet är öppet eftersom skåpet då är helt öppet både framåt och uppåt.
Mopeden drivs av en elmotor vilket gör det miljövänligt samt att du får en väldigt låg milkostnad som ägare.
Tanken med mopeden är att du som användare utan problem ska kunna utföra de vardagliga resorna som enligt mig även innefattar en sväng förbi mataffären, där av bagageutrymmet.
Collections
View/ Open
Date
2009-01-19Author
Hassila, Daniel
Series/Report no.
DM 2008
Language
swe