Show simple item record

dc.contributor.authorMelo, Danielsv
dc.contributor.authorStensson Johansson, Simonsv
dc.date.accessioned2009-04-08T10:31:59Z
dc.date.available2009-04-08T10:31:59Z
dc.date.issued2009sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/19999
dc.description.abstractSammanfattning: Syftet med uppsatsen är att undersöka lärarrollen i mobbningsarbetet. Frågeställning: hur upplever lärarna mobbningsarbetet, vilka svårigheter möter man och hur skall dessa förstås? Vi har intervjuat högstadielärare och använt samtalsintervju som metod. Resultatet visar att lärare bl a upplever mobbning som socialt, svårupptäckt fenomen. Studien ger kunskap om hur man kan utveckla lärarrollen för att arbete med mobbning.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectmobbningsv
dc.subjectmobbningens natursv
dc.subjectmobbaresv
dc.subjectmobboffersv
dc.subjectlsv
dc.titleDen föränderliga hopen - om lärares erfarenheter och upplevelser av mobbnigsarbetesv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record