dc.contributor.author | Melo, Daniel | sv |
dc.contributor.author | Stensson Johansson, Simon | sv |
dc.date.accessioned | 2009-04-08T10:31:59Z | |
dc.date.available | 2009-04-08T10:31:59Z | |
dc.date.issued | 2009 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/19999 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning:
Syftet med uppsatsen är att undersöka lärarrollen i mobbningsarbetet. Frågeställning: hur upplever
lärarna mobbningsarbetet, vilka svårigheter möter man och hur skall dessa förstås? Vi har intervjuat
högstadielärare och använt samtalsintervju som metod. Resultatet visar att lärare bl a upplever
mobbning som socialt, svårupptäckt fenomen. Studien ger kunskap om hur man kan utveckla
lärarrollen för att arbete med mobbning. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | mobbning | sv |
dc.subject | mobbningens natur | sv |
dc.subject | mobbare | sv |
dc.subject | mobboffer | sv |
dc.subject | l | sv |
dc.title | Den föränderliga hopen - om lärares erfarenheter och upplevelser av mobbnigsarbete | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | C | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen | swe |
dc.type.degree | Student essay | sv |