Show simple item record

dc.contributor.authorNilsson, Maria
dc.contributor.authorJajcanin, Sladjana
dc.contributor.authorSvedlund, Emma
dc.date.accessioned2009-06-30T08:57:32Z
dc.date.available2009-06-30T08:57:32Z
dc.date.issued2009-06-30T08:57:32Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/20569
dc.description.abstractSammanfattning De känslor som serviceanställda visar upp i sitt arbete påverkar kundernas sinnestämning och deras inställning till en organisation. Därför kan företag ha nytta av de anställdas uppvisade känslor för sitt vinstsyfte. Känslomässigt arbete med mycket kundkontakter visade sig kräva att den anställde måste undantrycka sina verkliga känslor och ständigt visa upp ett glatt yttre. I dessa möten tvingas man hantera både sina egna och andras känslor vilket leder till att den anställde kommer att känna sig avpersonifierad och oäkta. Hon upplever en kognitiv dissonans där agerandet krockar med hennes egna värderingar. Vår studie fokuserar på individers uttryck och erfarenheter något som tillför ett ytterligare komplement till forskningen då få studier har utförts inom detta område.en
dc.language.isosween
dc.subjectInteraktioneren
dc.subjectnormeren
dc.subjectresponseren
dc.subjectemotionellt arbeteen
dc.subjectrolleren
dc.title”Jag gillar inte heller gatuförsäljare...” – En studie om interaktion och känslor i ett serviceyrkeen
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokC
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Sociologyeng
dc.type.degreeStudent essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record