Show simple item record

dc.contributor.authorHenriksson, Annaswe
dc.date.accessioned2003-12-15swe
dc.date.accessioned2007-01-17T03:04:58Z
dc.date.available2007-01-17T03:04:58Z
dc.date.issued2000swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/2129
dc.description.abstractResumé och sökord Resumé: Uppsatsen utreder på vilket sätt artikel 11, om beställning, i e-handelsdirektivet bör implementeras till svensk rätt. Utgångspunkten tas i svensk avtalsrätt och hur avtal sluts online idag. Artikeln innehåller dels ett krav på att en köpare skall ha möjlighet att upptäcka och rätta till inmatningsfel innan beställning görs och dels ett krav på bekräftelse. I uppsatsen diskuteras olika sätt att implementera artikel 11, dels utifrån ett avtalsrättsligt perspektiv, men även utifrån marknadsrättsliga och andra civilrättsliga perspektiv. Sökord: E-handel, e-handelsdirektivet, beställning, bekräftelse, misstag, inmatningsfel, implementering, utbud, mottagningstid, avtalsslut.swe
dc.format.extent198746 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenswe
dc.titleImplementeringen av artikel 11, om beställning, i e-handelsdirektivet till svensk rätt.swe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokDswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Laweng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Juridiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid3162swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record