dc.description.abstract | Förord
Denna studie har vuxit fram under en intensiv men mycket givande och lärorik period.
Studien har präglats av ett gott samarbete, kännetecknat av samarbetsförmåga, flexibilitet och
härliga diskussioner. De hinder vi stött på under resans gång har ibland skapat frustration,
men tack vare positiv energi, promenader, kaffe och choklad har inga hinder i världen kunnat
hindra processen från att fortgå!
Huvuddelen av arbetet har präglats av en gedigen och gemensam arbetsinsats som vi står för
tillsammans. De områden där vi har delat upp arbetsbördan har varit att Jeanette ansvarat för
metodavsnittet och Jonas ansvarat för granskning av myndighetsdokument. Vi har valt att
vara inblandade i varandras arbete så mycket som möjligt för att få ett bra flyt och en röd tråd
genom studien vilket grundar sig i vår avsikt att underlätta för läsaren.
Vi vill tacka de berörda rektorer och pedagoger som med ett positivt bemötande ställt upp på
intervjuer så att studien kunde genomföras.
Tack också till vår handledare Pia, för kontinuerlig respons under skrivprocessen.
Darinka vår klippa, utan din analytiska och skarpa förmåga att med ”oberoende glasögon”
granska vårt arbete, hade processen tagit än mer på krafterna. Vi är dig många tack skyldig!
Vi är fullt medvetna om att processen med examensarbetet har varit påfrestande även för
familj och vänner och vill därmed rikta vårt tack för den stöttning vi fått, vilken på olika sätt
uppmuntrat och bidragit till ett bättre resultat.
Studien har fördjupat och breddat vår kunskap samt gett oss nya redskap för att möta elever i
situationer likt den vi undersökt. Vi känner oss förberedda inför de överlämnandesituationer
vi med sannolikhet kommer att beröras av i kommande yrkesliv, då vi båda avser att arbeta
med barn i de lägre åldrarna.
Jonas och Jeanette
=
=
= O= | sv |