Show simple item record

dc.contributor.authorKlingberg, Anna-Karin
dc.date.accessioned2010-02-25T10:35:25Z
dc.date.available2010-02-25T10:35:25Z
dc.date.issued2010-02-25T10:35:25Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/22015
dc.description.abstractTitel: Metro och Punkt.se -en kvantitativ studie om gratistidningar. Författare: Anna-Karin Klingberg Kurs: Uppsatsarbete 10 p i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs universitet. Termin: Vårterminen 2009 Handledare: Karin Fogelberg Sidantal: 39 exklusive bilagor, med bilagor 49. Syfte: Syftet med denna uppsats är att se om det förekommer några skillnader mellan gratistidningarna Metro och Punkt.se. Om det förekommer skillnader, se vad det är som skiljer tidningarna åt, såväl innehåll som layout. Metod: En kvantitativ innehållsanalys, en undersökning som baseras på sju nummer av varje tidning. Alla tidningarna är från samma vecka. Material: Sju styckena nummer av Metro samt sju styckna nummer av Punkt.se Huvudresultat: Det förekommer inga större väsentliga skillnader mellan gratistidningarna Metro och Punkt.se. Det som skiljer tidningarna mest åt är layout, utseende, färgsättningarna samt vissa nyhetsartiklar. Punkt.se har några lokalanyheter procentuellt sett mer än Metro. Det förekommer några mer annonsörer i Metro.en
dc.language.isosween
dc.relation.ispartofseriesExamensarbeteen
dc.relation.ispartofseries700en
dc.subjectNyhetsvärderingen
dc.subjectinnehållsanalysen
dc.subjectvaliditeten
dc.titleMetro och Punkt.se -en kvantitativ studie om gratistidningar-en
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokC
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism, Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record