Flerkanalspubliceringens medielogik – vision eller verklighet?
Abstract
Titel: Flerkanalspubliceringens medielogik - Vision eller verklighet?
Författare: Katarina Gregner och Johanna Wedin
Uppdragsgivare: Retriever Sverige
Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap
vid institutionen för journalistik medier och kommunikation,
JMG, Göteborgs universitet.
Termin: Vårterminen 2010
Handledare: Oscar Westlund
Sidantal: 35, exklusive bilagor
Syfte: Syftet är att undersöka i vilken mån dagstidningar parallellpublicerar innehållet via pappers – och webbtidningen
Metod: Kvantitativ innehållsanalys
Material: Artiklar ur Göteborgs-Posten under april månad 2003 och 2010
Huvudresultat: De huvudsakliga resultat som framkommit av undersökningen är att
från år 2003 till år 2010 har parallellpubliceringen av lokala nyheter
ökat. Vidare visar resultaten på att det år 2010 är betydligt fler artiklar som parallellpubliceras med olika rubrik och innehåll.
Degree
Student essay
Collections
View/ Open
Date
2010-08-04Author
Gregner, Katarina
Wedin, Johanna
Keywords
Medielogik
medieformat
flerkanalspublicering
Series/Report no.
Examensarbete
723
Language
swe