Flerkanalspubliceringens medielogik – vision eller verklighet?
Sammanfattning
Titel: Flerkanalspubliceringens medielogik - Vision eller verklighet?
Författare: Katarina Gregner och Johanna Wedin
Uppdragsgivare: Retriever Sverige
Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap
vid institutionen för journalistik medier och kommunikation,
JMG, Göteborgs universitet.
Termin: Vårterminen 2010
Handledare: Oscar Westlund
Sidantal: 35, exklusive bilagor
Syfte: Syftet är att undersöka i vilken mån dagstidningar parallellpublicerar innehållet via pappers – och webbtidningen
Metod: Kvantitativ innehållsanalys
Material: Artiklar ur Göteborgs-Posten under april månad 2003 och 2010
Huvudresultat: De huvudsakliga resultat som framkommit av undersökningen är att
från år 2003 till år 2010 har parallellpubliceringen av lokala nyheter
ökat. Vidare visar resultaten på att det år 2010 är betydligt fler artiklar som parallellpubliceras med olika rubrik och innehåll.
Examinationsnivå
Student essay
Samlingar
Fil(er)
Datum
2010-08-04Författare
Gregner, Katarina
Wedin, Johanna
Nyckelord
Medielogik
medieformat
flerkanalspublicering
Serie/rapportnr.
Examensarbete
723
Språk
swe