• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Kandidatuppsatser
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Kandidatuppsatser
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annonser i ett nytt millennium – en studie om unga människors syn på annonser i olika mediekanaler

Sammanfattning
Titel Annonser i ett nytt millennium Författare Helen Angervik och Isabella Szajewska Handledare Marie Grusell Utbildningssäte Göteborgs universitet, JMG - Institutionen för journalistik och masskommunikation Sektion Medie- och kommunikationsvetenskap Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Termin och år Period 2, 2010 Sidantal 43 exklusive bilagor Syfte Syftet med vår studie är att undersöka vad unga människor har för attityder och beteenden till annonser i de olika mediekanalerna. Metod Kvalitativ metod i form av fokusgrupp och enskilda intervjuer Material En fokusgrupp med fyra respondenter, samt 4 enskilda intervjuer. Slutsatser Vi upptäckte att unga personer har en relativt kritisk syn på reklam, samtidigt som de medger att reklamen är nödvändig och att de söker och uppmärksammar den vid intresse och behov. Ungdomarna kopplar emellanåt bort reklam då de anser att den är störande och irriterande. Trots det menar de att de i viss grad påverkas av annonser i det vardagliga inköpsbeteendet.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/23045
Samlingar
  • Kandidatuppsatser
Fil(er)
gupea_2077_23045_1.pdf (597.8Kb)
Datum
2010-08-04
Författare
Angervik, Helen
Szajewska, Isabella
Nyckelord
internet
dagspress
attityd
beteende
Unga
mediekanaler
reklam
reklamannonser
annonser
Serie/rapportnr.
Examensarbete
728
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV