• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inlärningsmetoder– för nybörjare i dirigering

Abstract
Sammanfattning: Huvudsyftet med uppsatsen är att uppmärksamma olika undervisningsformer och inlärningsmetoder för nybörjare i ämnet dirigering. Ytterligare ett syfte är att diskutera kring läroböcker som inlärningsmetod och hur pedagoger i ämnet ställer sig till metoden. Studien är kvalitativ och intervjuer har utförts med hjälp av tre dirigenter som nu mer främst är pedagoger vid två av Sveriges musikhögskolor. Resultatet av undersökningen visar att de praktiska inlärningsmetoderna är de som ger störst förståelse och lärande för ämnet. Begreppen tyst kunskap och ledarskap har stor plats för yrkets uttrycksform och är en viktig del i inlärningen av dirigering. Som blivande pedagog är studien ett försök till att skapa djupare förståelse för, och kunskap om hur undervisning i ämnet dirigering kan bedrivas.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/23622
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_23622_1.pdf (108.4Kb)
Date
2010
Keywords
Undervisningsformer
inlärningsmetoder
dirigering
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV