• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inlärningsmetoder– för nybörjare i dirigering

Sammanfattning
Sammanfattning: Huvudsyftet med uppsatsen är att uppmärksamma olika undervisningsformer och inlärningsmetoder för nybörjare i ämnet dirigering. Ytterligare ett syfte är att diskutera kring läroböcker som inlärningsmetod och hur pedagoger i ämnet ställer sig till metoden. Studien är kvalitativ och intervjuer har utförts med hjälp av tre dirigenter som nu mer främst är pedagoger vid två av Sveriges musikhögskolor. Resultatet av undersökningen visar att de praktiska inlärningsmetoderna är de som ger störst förståelse och lärande för ämnet. Begreppen tyst kunskap och ledarskap har stor plats för yrkets uttrycksform och är en viktig del i inlärningen av dirigering. Som blivande pedagog är studien ett försök till att skapa djupare förståelse för, och kunskap om hur undervisning i ämnet dirigering kan bedrivas.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/23622
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_23622_1.pdf (108.4Kb)
Datum
2010
Nyckelord
Undervisningsformer
inlärningsmetoder
dirigering
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV