dc.contributor.author | Höglund, Carin | |
dc.date.accessioned | 2010-12-13T09:40:10Z | |
dc.date.available | 2010-12-13T09:40:10Z | |
dc.date.issued | 2010-12-13 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/24046 | |
dc.description.abstract | I uppsatsen studeras två kvinnofigurer och deras olika vägar att nå ett större medvetande om sina roller och andras i ett samhälle som är i omvälvande. Den ena lever i slutet av andra världskriget och blir av olika omständigheter involverad i motståndskampen, medan den andra slits mellan en traditionell hemmafruroll och en roll som yrkesarbetande kvinna i femtiotalets Italien. | sv |
dc.language.iso | ita | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL kandidatuppsats | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL 2010-054 | sv |
dc.subject | kvinnoroller | sv |
dc.subject | litteratur | sv |
dc.subject | nittonhundratalet | sv |
dc.subject | Alba de Céspedes | sv |
dc.subject | Renata Viganò | sv |
dc.title | La presa di coscienza di due donne Un confronto tra Quaderno proibito di Alba de Céspedes e L’Agnese va a morire di Renata Viganò | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | HumanitiesTheology | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of Languages and Literatures | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer | swe |
dc.type.degree | Student essay | |