Licentiatuppsatser / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Browse by
Recent Submissions
-
Fler bråk i matematikundervisning. En aktionsforskningsstudie där lärare lär om progression
(2017)Few studies have a focus on progression in teaching and learning mathematics. An assumption for this study was that progression in teaching between school stages was important. The approach of the study was based on ... -
Gymnasieelevers tolkningar avseende matematiska representationer av rätlinjig rörelse-från händelse till process
(2016)The ability to interpret mathematical concepts is a prime concern in science in general and physics in particular. The aim of this licentiate thesis is to investigate and analyze upper secondary school students’ interpretation ... -
Encountering algebraic letters, expressions and equations: A study of small group discussions in a Grade 6 classroom
(2015)Introductory algebra has a pivotal role for pupils’ continued learning in algebra. The aim of this licentiate thesis is to contribute to knowledge about how pupils appropriate introductory algebra and the kind of challenges ... -
Möjligheter i kollegiala samtal om NO-undervisning och bedömning
(2014)Syftet med studien är att belysa NO-lärares kollegiala samtal om bedömning i ett sammanhang av undervisning och lärande i naturvetenskap, som arena för professionsutveckling. Lärarens kompetens är en av de viktigaste ... -
Epistemic beliefs among upper-secondary students in education for sustainable development
(2014)This research project explores an educational context through two approaches. The first analyses the interpretability and role of the concept of sustainable development according to the writings of four syllabuses in the ... -
Developing strategic competence in oral interaction in English as a foreign language – A classroom study
(2014)The teaching and learning of English as a foreign language can be studied by analysing a large amount of results (from the national tests, for example) over a long period of time. It can also be studied from the teacher's ... -
Lärande i rörelse - Utveckling av kroppslig förmåga ur ett icke dualistiskt perspektiv
(2014)Uppsatsens ambition är att genom en learning study av undervisningsmomentet kroppshållning vid löpning påvisa hur ett innehåll i skolämnet idrott och hälsa kan behandlas på ett icke dualistiskt sätt. Syftet är därmed att ... -
Variationens betydelse för elevernas lärande. Relationen mellan en funktions graf och grafen till funktionens derivata
(2014)Begreppet derivata är mångfacetterat och innebörden kan beskrivas och tolkas i flera olika representationsformer. Elever har emellertid ofta en snäv uppfattning av begreppet och för många är derivata synonymt med algebraiska ... -
Hur kan dubbelt så långt bli fyra gånger större?
(2014)Previous research has shown that a large majority of 12- to 16-year old students have a tendency to improperly apply the linear model when solving non-linear problems about the relation between lengths and area of enlarged ... -
Proportionella samband - Innehållets behandling och elevernas lärande.
(2014)Syftet med denna studie är att undersöka på vilka sätt elever utvecklar sin förmåga att resonera proportionellt. Elevers förändrade förståelse för proportionella samband undersöks i relation till innehållets behandling ...