Show simple item record

dc.contributor.authorEichborn, Sofiasv
dc.date.accessioned2011-01-25T13:50:29Z
dc.date.available2011-01-25T13:50:29Z
dc.date.issued2010sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/24201
dc.description.abstractInledning Vårt samhälle förändras ständigt och denna förändring sker även inom skolans väggar. En av våra största förändringar är informationsteknikens utveckling och datorns intåg i vår vardag likväl som i vår utbildning. Syfte Syftet med detta arbete är att genom en klassrumsstudie undersöka fyra lärares syn på informations- och kommunikationsteknologins användning i klassrummet. Huvudfrågan i undersökningen syftar till att försöka ta reda på hur och med vad man arbetar med datorn i klassrummet. För att undersöka detta använder jag mig av observationer och intervjuer, med observationsschema och intervjuunderlag som material. Resultat Resultatet av undersökningen pekar på att lärarens syn på datoranvändningen påverkar hur man väljer att arbeta med datorn i klassrummet. Även lärarens kunskaper i datoranvändning påverkar hur man väljer att utnyttja datorn. Det finns en variation i synen på datoranvändningen bland de lärare som deltagit i undersökningen. Lärarna använder sig av datorn som ett kommunikativt hjälpmedel samt som ett verktyg i elevernas läs- och skrivutveckling.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectlärares synsv
dc.subjectdatoranvändningsv
dc.subjectinformations- och kosv
dc.titleLärares syn på datoranvändning i klassrummet i de tidiga skolårensv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record