• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En intervjustudie – om pedagogers inställning till matematik och arbetsätt i förskolan

Abstract
Sammanfattning: Syftet med min undersökning är att undersöka vilket förhållningssätt som pedagoger har till matematikinlärning i förskolan. Dessutom vill jag ta reda på vilka arbetssätt pedagoger använder vid matematikinlärning i förskolan. Mina frågeställningar är Vilket förhållningssätt har pedagoger till matematisk inlärning i förskolan? Vilka metoder använder sig pedagogerna av vid matematikinlärandet? Vad har pedagogerna för teoriska utgångspunkter vid matematikinlärandet? Jag har använt mig av intervju som metod där sex pedagoger ifrån två olika förskolor intervjuades. Undersökningen visar att pedagoger menar matematiken finns i vardagen runt barn och att matematik är något som man som pedagog bör arbeta med i förskolan. De dagliga rutinerna används som metod för att synliggöra matematiken. Pedagogen har en viktig roll i förskolan då den grundlägger barns inställning till matematik.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/24214
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_24214_1.pdf (107.5Kb)
Date
2010
Author
Salo Holmberg, Lisa
Keywords
Matematik
Förhållningssätt
Förskola
pedagog
me
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV