• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Att hantera elevernas olikheter och inlärningssvårigheter i samband med matematikundervisning för vuxna

Abstract
Av resultat på basis av min undersökning kan man konstatera att det finns många olika orsaksförklaringar till elevernas inlärningssvårigheter. Under intervjuerna pekar lärarna framförallt på elevernas höga frånvaro och bristande grundkunskaper i matematik samt bristande kunskaper i både det svenska och matematiska språket. De noterar även att elevens motivation och vilja är en betydelsefull drivkraft att läsa och prestera. Lärarna på Komvux har funnit ett sätt att hantera de flesta elevernas olikheter, deras olika behov och svårigheter. De kallar det för ett "botemedel mot allt ont". Det handlar om formativ bedömning som är ett bra hjälpmedel att lösa de flesta elevernas problem i deras lärande.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/24225
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_24225_1.pdf (148.2Kb)
Date
2010
Author
Adelbrun, Gunilla
Keywords
Olikheter
inlärningssvårigheter
motivation
bedö
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV