• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Att hantera elevernas olikheter och inlärningssvårigheter i samband med matematikundervisning för vuxna

Sammanfattning
Av resultat på basis av min undersökning kan man konstatera att det finns många olika orsaksförklaringar till elevernas inlärningssvårigheter. Under intervjuerna pekar lärarna framförallt på elevernas höga frånvaro och bristande grundkunskaper i matematik samt bristande kunskaper i både det svenska och matematiska språket. De noterar även att elevens motivation och vilja är en betydelsefull drivkraft att läsa och prestera. Lärarna på Komvux har funnit ett sätt att hantera de flesta elevernas olikheter, deras olika behov och svårigheter. De kallar det för ett "botemedel mot allt ont". Det handlar om formativ bedömning som är ett bra hjälpmedel att lösa de flesta elevernas problem i deras lärande.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/24225
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_24225_1.pdf (148.2Kb)
Datum
2010
Författare
Adelbrun, Gunilla
Nyckelord
Olikheter
inlärningssvårigheter
motivation
bedö
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV