• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Food and Nutrition, and Sport Science / Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Food and Nutrition, and Sport Science / Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

www-kommunikation - Hur restauranger marknadsför sig via Internet

Sammanfattning
Internet, är inte längre bara ett medium utan också en marknadsplats och en informationskanal. Ett av marknadsförarens verktyg är reklam och bra reklam ska innehålla så mycket kommunikation som möjligt. Marknadsförarna måste hänga med och lägga en allt större del av marknadsföringen i de digitala medierna som Internet. För att lyckas med reklam på Internet är det viktigt att göra något som ingen tidigare gjord och restaurangbranschen är inget undantag. Genom att utföra semistrukturerade intervjuer på fem restauranger med liknande storlek i centrala Göteborg undersökte jag hur restaurangerna marknadsför sig genom Internet och vilka strategier de använder idag. Alla restaurangernas strategier utgick från deras hemsidor på Internet. Hemsidan är den centrala informationsnoden för såväl information som reklam och dialog. Alla marknadsföringsresurserna har nästan helt flyttats från traditionella medier till Internet. Hemsidans utformning och kompetens är viktig. Genom Internet har restaurangerna skaffat nya vägar för marknadsföring, information och kommunikation samtidigt som nya marknader öppnat sig. Hemsidan har blivit en viktig bit i restaurangernas image och restaurangernas fönster mot omvärlden. Nya programvaror öppnar hela tiden upp nya möjligheter till dialog med och större kännedom om kunderna. De ger också restaurangerna möjligheten till riktad och selektiv reklam. I och med Internets fortsatta tillväxt och den ökade tillgängligheten genom nya medier och större kunskap hos befolkningen, är min uppfattning att dess centrala roll i restaurangernas kommunikationsstrategier kommer att befästas än mer i framtiden.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/24680
Samlingar
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Fil(er)
gupea_2077_24680_1.pdf (212.5Kb)
Datum
2011-02-24
Författare
Eklundh, Viktoria
Nyckelord
marknadsföringsstrategi
restaurangbransch
webbkommunikation
reklam
hemsida
Serie/rapportnr.
Restaurangmanagerprogrammet, 180 högskolepoäng
2009
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV