Övriga enheter GU/Other units GU: Recent submissions
Visas titlar 21-40 av 298
-
Nordiska motståndsrörelsens ideologi, propaganda och livsåskådning
(Segerstedtinstitutet, Göteborgs universitet, 2018-06) -
Att förebygga våldsbejakande extremism: En systematisk kartläggning av insatser
(Segerstedtinstitutet, Göteborgs universitet, 2018) -
Review of educational initiatives in counter-extremism internationally: What works?
(The Segerstedt Institute, University of Gothenburg, 2018-01) -
Demokratiseringens dilemman i de nordiska handlingsplanerna mot våldsbejakande extremism
(Segerstedtinstitutet, Göteborgs universitet, 2017-03) -
Intoleranta platser? Rasideologisk aktivitet i svenska kommuner 2008-2015
(Segerstedtinstitutet, Göteborgs universitet, 2017) -
Mellan det angelägna och det svårfångade: En studie av pågående utvecklingsarbete för att förhindra att unga människor rekryteras till miljöer som utövar våld i islams namn
(Segerstedtinstitutet, Göteborgs universitet, 2016-05) -
Socialt arbete, pedagogik och arbetet mot så kallad våldsbejakande extremism: En översyn
(Segerstedtinstitutet, Göteborgs universitet, 2016-03) -
Från ord till handlingsplan: en rapport om kommunala handlingsplaner mot våldsbejakande extremism
(Sveriges kommuner & regioner, 2017-10-01) -
Mixing Logics: Multiagency approaches for countering violent extremism
(The Segerstedt Institute, University of Gothenburg, 2019-11-01) -
AD WARS Digital Challenges for Ad-Financed News Media in the Nordic Countries
(Nordicom, 2017-05)Digitalisation has changed how we communicate with one another, how we search for information, how we use media and, not least, how media are financed. This report focuses on media financing, specifically the portion of ... -
Youth and News in a Digital Media Environment Nordic-Baltic Perspectives
(Nordicom, 2018-11)Ongoing digitalization has fundamentally transformed the entire media landscape, not least the domain of news. The blurring of previously sharp distinctions between production, distribution and consumption have challenged ... -
MedieSverige 2019
(Nordicom, 2019-02)Strukturen på den svenska medieutvecklingen växer fram i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt ... -
Newspapers in the Nordic Media Landscape 2017
(Nordicom, 2018-04)Newspapers in the Nordic Media Landscape is the 14th publication in the Nordic Media Trends series, which documents, describes and analyses developments in the media sector from a Nordic perspective. Previous publications ... -
Digitalt berättande
(Nordicom, 2016-11-30)Sommaren 2015 gick Nordicom ut med ett Call for Papers om digitala metoder för studier av digital(isera)t mediematerial till forskare i de nordiska länderna. I callet stod att läsa: Digitalt tillgängligt mediematerial ... -
Journalistikens ekonomiska utmaningar
(Nordicom, 2016-04-01)Man snakker om en krise innen mediebransjen. Endringer i teknologi og brukermønstre har bidratt til at de tradisjonelle finansieringsmodellene i mange tilfeller ikke lenger holder for å skape god og uavhengig journalistikk. ... -
Freedom of Expression and Media in Transition: Studies and reflections in the digital age
(Nordicom, 2016-05-04)The current publication, published by the UNESCO Chair at the University of Gothenburg in collaboration with Nordicom, may be seen as a follow-up to these earlier titles. It is based on research in the Nordic countries, ... -
Crossing Borders and Boundaries in Public Service Media
(Nordicom, 2016-05-05)This is the seventh RIPE Reader published by the Nordic Information Centre for Media and Communication Research [NORDICOM] at the University of Gothenburg in Sweden. The present collection is the culmination of discourse ... -
Vad tycker internationella mastersstudenter vid GU om broschyren "Independent Minded Like You"?
(Göteborgs universitet, 2016) -
Aktuella frågor i omvärlden. Februari 2016.
(Göteborgs universitet, 2016-02) -
Aktuella frågor i omvärlden. Februari 2015.
(Göteborgs universitet, 2015-02)