• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Visar i datumordning 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education, communication and learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL)
  • Visar i datumordning
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education, communication and learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL)
  • Visar i datumordning
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visar i datumordning:

Sortera efter:

Ordning:

Resultat:

Visas titlar 1-20 av 284

  • Titel
  • Publiceringsdatum
  • Inmatningsdatum
  • stigande
  • fallande
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Skriftspråkliga innemiljöer i förskolan Intervjuer och observationer 

      Bjerlemo, Pernilla (13-12-20)
      Syfte Syftet med studien är att ta del av några förskollärares tankar om skriftspråk och skriftspråkliga miljöer på förskolan. Det som är av intresse i studien är, om pedagogerna visar engagemang och intresse för skriftspråket ...
    • - Jag har lekt idag - En kvalitativ, fenomenografisk studie kring hur pedagoger ser på barns lek i förskolan, vilken påverkan barn har över leken samt pedagogens roll i denna 

      Juvakka, Marie (2011)
    • Inskolning ur ett föräldraperspektiv - En fallstudie om föräldrars tankar och erfarenheter kring inskolning på en förskola i Västsverige 

      Königsson, Malin; Ittner, Helena (2011)
    • Social kompetens i förskolan. Kvalitativa intervjuer med förskollärare om förskolans sociala uppdrag 

      Johansson, Charlotta (2011)
    • Barns läs- och skrivstimulering i förskolan - En kvalitativ studie om barns skriftspråksstimulering i de gyllene åren 

      Bayat Bayatani, Parvaneh; Holmgren, Pia (2011)
    • Föräldrars delaktighet i förskolan. En kvalitativ intervjustudie med pedagoger där föräldrar med annat modersmål än svenska är i fokus, utifrån delaktighet i förskolan 

      Stefanovic, Katarina; Wikström, Jenny (2011)
    • Lärande i tamburen. En kvalitativ fallstudie om tamburen som pedagogisk atmosfär 

      Eliasson, Elisabet; Piltorp, Sandra (2011)
    • Var det gott? En studie om barns delaktighet under måltiden 

      Lundén, Ulrika (2011)
    • Spegling av barns identitet. Pedagogers syn på hur de i samspel påverkar barns identitetsskapande 

      Sohlman, Gabrielle (2011)
    • Barns kunskaper om skräp. Deras medvetenhet om hållbar utveckling i närmiljön 

      Nielsen, Christina; Persson, Margareta (2011)
    • "Pepparkakan åkte båt!" En kvalitativ studie gällande barns strategier för att inkluderas i lek 

      Bjurkvist, Carina; Karlsson, Annika (2011)
    • "Själva läroplanen kan man säga eller så, det tycker jag att förskolan ska ta hand om." En kvalitativ studie om föräldrars olika tolkningar av inflytande i förskolan 

      Karlsson, Cecilia; Larsson, Åse (2011)
    • Lärande för hållbar utveckling i förskolan - En kvalitativ studie om didaktiskt arbete med lärande för hållbar utveckling 

      Atalarr, Djamileh; Nilsson, Gunilla (2011)
    • "Du har inte frågat om du får vara med." En videostudie om förskolebarns interaktion och kommunikation vid uppstart och ingång av lek 

      Collin, Charlotta; Reynolds, Sarah (2011)
    • Kvalitetsarbete är i sin linda just nu. En intervjustudie om hur pedagoger resonerar kring kvalitetsarbete i förskolan 

      Lannér, Carina (2011)
    • Den verbala makten. Förskolan som arena för barns maktutövande 

      Lindblom, Sara; Ranttila, Carolina (2011)
    • Parental involvement in Multicultural Preschool Settings - A challenge for Educators 

      Amini, Saedeh (2011-12-09)
      Abstract Background The importance of establishing well-functioning parent-teacher relationships are clear objectives in the Swedish National Curriculum for Preschools, (Lpfö 98, Lpo 94 & Lgr 11 chapter 1-2). Parental ...
    • Läsförståelse i NO-undervisningen? Fem NO-lärare beskriver vilket stöd de ger och vilket stöd de efterfrågar 

      Fjellman, Linda (2012-11-12)
      Syfte: Syftet med denna undersökning var att ur specialpedagogisk synvinkel kartlägga hur fem NO-lärare beskriver att de använder text i sin undervisning. Frågeställningarna var: Hur använder lärarna text i sin undervisning? ...
    • Lockande och Inspirerande utemiljö för de allra yngsta på förskolan. En studie kring de yngsta barnens sociala samspel i en förändrad fysisk utemiljö på förskolan 

      Askfors, Imelda (2013)
    • Att möta nyanlända barn i förskolan - en intervjustudie 

      Jönsson, Jill; Haverinen, Pirjo (2013)

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV
       

       

      Visa

      VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDetta arkivI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

      Mitt konto

      Logga inRegistrera dig

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV