Now showing items 61-64 of 64

    • Vad håller de egentligen på med i skolteaterfoajén? 

      Fihn, Gunilla (2014-08-14)
      Undersökningen syftar till att skapa kunskap om barns och lärares handlingar inför mötet med teater och diskutera vad dessa handlingar har att berätta om lärares yrkeskunskaper och barns hinder och tillträde till ...
    • Storarbetslag i förskolan - Hinder och möjligheter 

      Melker, Kristina (2014-06-25)
      Syfte: Föreliggande studie vill söka kunskap kring arbete i storarbetslag i förskolans verksamhet. Studien har också som syfte att undersöka hur och utifrån vilka utgångspunkter förskollärare som arbetar i storarbetslag ...
    • Fyra barns erfarenheter via interaktion - ett nedslag i tiden 

      Ryberg, Lena (2014-06-24)
      The purpose of my study is to examine how children through interaction are recognized and understood by other children and teachers at the preschool for one hour in the afternoon. This study gives voice to what young ...
    • Parental involvement in Multicultural Preschool Settings - A challenge for Educators 

      Amini, Saedeh (2011-12-09)
      Abstract Background The importance of establishing well-functioning parent-teacher relationships are clear objectives in the Swedish National Curriculum for Preschools, (Lpfö 98, Lpo 94 & Lgr 11 chapter 1-2). Parental ...