Browsing Masteruppsatser (IPKL) by Issue Date
Now showing items 1-20 of 64
-
Parental involvement in Multicultural Preschool Settings - A challenge for Educators
(2011-12-09)Abstract Background The importance of establishing well-functioning parent-teacher relationships are clear objectives in the Swedish National Curriculum for Preschools, (Lpfö 98, Lpo 94 & Lgr 11 chapter 1-2). Parental ... -
Fyra barns erfarenheter via interaktion - ett nedslag i tiden
(2014-06-24)The purpose of my study is to examine how children through interaction are recognized and understood by other children and teachers at the preschool for one hour in the afternoon. This study gives voice to what young ... -
Storarbetslag i förskolan - Hinder och möjligheter
(2014-06-25)Syfte: Föreliggande studie vill söka kunskap kring arbete i storarbetslag i förskolans verksamhet. Studien har också som syfte att undersöka hur och utifrån vilka utgångspunkter förskollärare som arbetar i storarbetslag ... -
Vad håller de egentligen på med i skolteaterfoajén?
(2014-08-14)Undersökningen syftar till att skapa kunskap om barns och lärares handlingar inför mötet med teater och diskutera vad dessa handlingar har att berätta om lärares yrkeskunskaper och barns hinder och tillträde till ... -
Code-switching and establishing the power of a dominant language. Issues in the lives of multilingual children in Sweden
(2015-03-05)In order to help children develop their mother tongue during preschool years, teachers need to have an understanding of how children perceive the function of their mother tongue in institutional settings. This study aims ... -
Uppväxt på landsbygden
(2017-06-22)Det övergripande syftet för föreliggande studie har varit att undersöka hur föreställningar om klass, kön och sexualitet görs i en förskoleklass vardagliga verksamhet i en ort på landsbygden. En genomgång av tidigare ... -
”Ett hot är ett hot, även på nätet” En studie av våld och kränkningar på två högstadieskolor
(2017-06-22)Studien syftade till att belysa kränkningar och våld på högstadiet samt skolpersonals åtgärdsstrategier. Studiedesignen var en fallstudie bestående av två skolor (årskurs 6-9 respektive 7-9) valda för att de representerade ... -
Förskolan i den rasifierade staden
(2017-06-22)Det övergripande syftet med studien är att undersöka hur förskollärare i högresursområden talar om sitt uppdrag att enligt Lpfö 98 (Skolverket, 2016) arbeta med kulturell mångfald. Uppsatsens frågeställningar fokuserar på ... -
Barns bildskapande
(2017-06-22)Det här projektet är inspirerat av upplägget för en interventionsstudie och handlar om hur barn med hjälp av en bildpedagog kan utveckla sitt bildskapande. Begreppet intervention betyder att man medvetet inför någon form ... -
Förskolan i den rasifierade staden
(2017-12-07)I förskolan läroplan Lpfö 98 (2016) beskrivs riktlinjerna för arbetet med mångfald; I förskolans uppdrag ingår att såväl utveckla barns förmågor och barns eget kulturskapande som att överföra ett kulturarv – värden, ... -
Högläsningens språkliga samspel. En studie av samspelet mellan lärare, barn och bilderbok vid enskild litteraturläsning i förskolan.
(2017-12-07)Studien syftade till att undersöka det språkliga, multimodala samspel som uppstod under upprepad enskild högläsning på en förskola. Studiedesignen var en videoobservationsstudie av enskild högläsning i förskolan, där 3 ... -
SOCIAL MEDIA AND TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT. Swedish teachers’ discussion in thematic Facebook groups.
(2018-07-04)To analyse ways in which Swedish teachers engage in social media informally for professional development. The focus lies on teachers joining a thematic group on Facebook in order to participate in the sharing and obtaining ... -
Online community for sharing knowledge. Development project in a consulting organization
(2018-07-04)Principles of communities of practice are being used to initiate exchange of knowledge among geographically distant employees of a consulting organization. The goal, under the knowledge management project within consulting ... -
REFLECTING AND LEARNING ABOUT SUSTAINABLE CONSUMPTION ONLINE. The oxymoron of a food retailer’s effort to educate the general public about sustainable consumption issues.
(2018-07-04)The general purpose of this study is to explore how respondents understand a Swedish food retailer’s recommendations and efforts to educate the general public on sustainable consumption issues on their website. More ... -
THE ROLE OF VIDEOS FOR STUDENT ACTIVITY IN ONLINE LEARNING ENVIRONMENTS. A comparative analysis of student engagement in Massive Open Online Courses (MOOCs).
(2018-07-04)This thesis aims at discovering basic learner engagement constructs in three massive open online courses (MOOCs) offered by two Swedish higher education institutions by focussing on learner content interaction. More ... -
Instructional Designers’ and Faculty Learners’ Experiences with Online Course Development Program at a Jesuit University.
(2018-07-04)The use of instructional technology in higher education has been growing at astounding rate worldwide, attracting students from diverse geographical locations, beyond the traditional reach. Considerable research exists ... -
Exploring Affective Feedback Design. The impact of feedback goals and Emotions on learning with an experimental e training object.
(2018-07-04)The purpose of this study is to and to give practical recommendations for design of automatic affect based feedback systems in eTraining. It does this by exploring the affective process which underlies the the influence ... -
TWEENS INTERPRETATION OF MARKETING STRATEGIES WITHIN INSTAGRAM.
(2018-07-04)How are tweens understanding the relationship between the personal sphere and the commercial influences that occurs on Instagram? -
SUPPORT, CONNECT, AND ORGANIZE. Exploring moderator roles in citizen science discussion forums.
(2018-07-04)The purpose of this study is to explore how moderators act in the online discussion forums of two big citizen science projects, Galaxy Zoo and Foldit, and to find out which roles and influences moderators might have in ... -
AN EXAMINATION OF FEEDBACK IN DIGITAL ENGLISH LANGUAGE LITERACY GAMES. Exploring students’ experiences and teachers’ perspectives.
(2018-07-06)The aim of this study was to explore the students’ experiences and English teachers’ perspectives on feedback for errors provided in two digital English literacy games in the Greek primary education context.