Browsing Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik by Issue Date
Now showing items 1-20 of 420
-
Melakarta-bop - Om att använda sydindiska ragor i jazz och annan harmonibaserad musik
(2011-09-05)En undersökning i hur de 72 sydindiska föräldraragorna kan användas i harmonibaserad musik. Nya spännande möjligheter finns till harmonisering, komposition och improvisation. En öppning till ett nytt harmoniskt närmande ... -
Bach and Improvisation - A research on how useful Bach is for improvising music
(2011-09-05)I wrote this thesis for myself and someone who would like to learn improvised music not from Jazz but Bach. I analyzed one composition by Bach, then I showed one example of using his idea to a Jazz standard tune. It was ... -
Fra pubbe til sommerfugl - En undersøgelse af en musikers paradoksale forhold til den indadvendte skaberindentitet og den ekspressive performerrolle
(2011-09-06)At vaere både sangskriver/komponist og udövende musiker med sin egen musik i fokus kraever en del reflektion. Disse roller er af meget forskellige karakter og kan kraeve både en evne til at lytte indad til at kunne håndtere ... -
Ny liturgisk bruksmusik
(2011-09-06) -
Tahini in the shape of gas
(2011-09-07)In this text, composer Kristoffer Aronsson invites us into his mind. In a sincere and sometimes straightforward way, he tries to communicate his impressions and reflections about art, music and the creative process behind ... -
Ett annat sätt att tänka - Brahms stråkkvartett i a-moll, Op.51b
(2011-09-07)Titel: Ett annat sätt att tänka - Brahms stråkkvartett i a-moll, Op. 51b. Baaserar på ett projekt som gjordes som en del av forskningsarbetet "mot ett konstmusikens utvidgade fält" vid Högskolan för scen och musik, hösten ... -
Traditionsbärare - är du genuin nog?
(2011-09-07)Vad har föreställningar om spelmannen, tradition och nationalromantik med mitt estetiska uttryck att göra? Genom att undersöka vilka förväntningar och normer som förknippas med folkmusikgenren söker jag svaren på hur dessa ... -
Den sociala sidan av kammarmusik
(2011-09-08)Playing chamber music is not only about music - there are social and practical things to deal with too. For example things like how to decide practising times and how to share the responsibility of the practical things ... -
Vocal Free Improvisation
(2011-09-12)As a vocalist, Casey Moir wants more than to just express what is written on the page or that which the harmony allows. She wants to discover every aspect of her voice to see how she can express her musicality on a deeper, ... -
En improvisatör - två instrument
(2011-09-12)Johan Moir spelar kontrabas och trumpet och undersöker hur han förhåller sig till dessa olika instrumenten när han improviserar. Vad är det i instrumentens natur som tvingar en att improvisera på olika sätt? Vad kommer ... -
Min musikaliska resa i Zarathustras religion
(2011-09-21) -
On The Way Towards A Professional Orchestra
(2011-09-22) -
Solo Flute Pieces Throughout The Twentieth Century
(2011-09-22) -
How to attract new audiences
(2011-09-22)What can be done to attract new audiences to cultural institutions? This thesis explains how a cultural institution can take measures to increase audience numbers and attract new listeners. With Gothenburg Symphony Orchestra ... -
En kulturskola för några?
(2011-09-22)Is culture accessible to all in Sweden or do challenges in accessibility begin in childhood? During the academic year of 2010/2011 the Schools for Music and Arts in Göteborg participated in a project entitled En kulturskola ... -
Listen To Your Body And Improve Your Music
(2011-09-22) -
Dreams - A Journey through Bach’s Chaconne
(2011-12-20)“Dreams” because I had the dream of being able to play Bach’s Chaconne. “Dreams” because through my interpretational work with the Chaconne, I entered spaces that I only can relate with dreams. “Dreams” because I experienced ... -
Conflicts in contemporary music interpretation. Brunner-Lachenmann: a case approach
(2012-03-05)Classical musicians have made a habit of reproducing again and again works written between two hundred and one hundred years ago. We even insist on calling to works written fifty to seventy five years ago contemporary ...