Magisteruppsatser/Högskolan för scen och musik: Recent submissions
Now showing items 21-32 of 32
-
Från skepsis till succé En diskussion kring processer i körinstudering
(2016-10-06)I want to examine how choir singers describe the experience of the process of the rehearsal of a choir work which has been chosen to be a challenge vocally as well as musically. The questions I want to work with are: What ... -
BALANSGÅNGEN MELLAN FRIHET OCH BEGRÄNSNING Att komponera musik till ungdomskör
(2016-10-04)How can one compose a song for a youth choir and make it relevant and interesting to its young members? This essay is dealing with the challenges you meet when composing a song for young voices, hearts and minds. The report ... -
När och fjärran Köruppställningars inflytande på körklangen
(2016-09-30)The fact that a song can sound different when you change the choir formation is an experience shared by many choir conductors. What are the factors that influence the sound and why do we place the singers as we do? The aim ... -
BARTÓKOS VIOLAKONSERT - ett arbete om hur jag övar
(2016-09-29)Det här arbetet går ut på att försöka ta sig an de tekniska utmaningar som finns i första satsen ur Béla Bartóks violakonsert men också att gå från ett intuitivt och oreflekterat sätt att öva, till ett medvetet och genomtänkt ... -
||: Att se. Att göra. :|| Att förstå?
(2016-09-29)Which skills and competences within choir conducting can I derive from imitating other conductors' movements and body language? The conducting movements of two choir conductors have been investigated using video recordings. ... -
Hur definierar och avgränsar några körledare sitt ledarskap ur ett professionsperspektiv?
(2016-06-07)Uppsatsen har som syfte att genom intervjuer lyfta fram hur några körledare talar om sin egen profession; professionen att leda kör. Respondenterna står dels med ett ben på insidan av olika körutbildningar och är dels ... -
Ett större grepp - om lärares bild av vardagen i El Sistema Sverige
(2015-08-31)Aim: In 2010 the first El Sistema núcleo was formed in Sweden and several ES programmes have started since then in several cities in Sweden and can hence be regarded as a well-established music educational program. Previous ... -
Musikklass - som del av en livsberättelse
(2015-06-24)My interest in examining what happens when you as a teenager are exposed to five or six times the amount of time as ordinary classes to music education derrives from my own experience as a music teacher at a school which ... -
Övning med direkt resultat
(2015-06-24)I den här uppsatsen har jag undersökt olika sätt att öva som ger mig ett mer direkt resultat. Jag letar efter handlingssätt som gör att jag spelar bättre på kortare tid än efter flera dagars övning. Utifrån min bakgrund ... -
Att undervisa i musik på mellanstadiet: Tre berättelser utifrån hur lärare som undervisar i musik på mellanstadiet talar om sin undervisning i förhållande till Lgr11
(2015-03-24)My interest in the problem I have chosen has grown from my practise as a music teacher in Swedish compulsory schools. It springs from my own reflection, that the content pupils meet during music lessons in year 4-6 of ... -
"Någonting annat" - estestiska musikämnen och körsång i gymnasieskolan 2014: förekomst och förutsättningar
(2015-03-24)The purpose of this paper is to study and describe the occurrence and conditions of aesthetic subjects and choral singing in Swedish upper secondary schools 2014. The paper is based on seven recorded individual interviews ... -
Klassisk pianoimprovisation som konsertform
(2014-11-05)The thesis contains mainly personal experiences relating to classical piano improvisation, based on the CD record Härlig är jorden, Piano improvisations in Various Classical Styles. Sex classics: Mozart, Stravinsky, Bartók, ...