dc.contributor.author | Olausson, Elin | |
dc.date.accessioned | 2011-05-04T15:56:18Z | |
dc.date.available | 2011-05-04T15:56:18Z | |
dc.date.issued | 2011-05-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/25456 | |
dc.description.abstract | I denna uppsats studeras tre japanska pojkband, med syftet att ge en inblick i den japanska pojkbandskulturen. Frågeställningarna rör hur pojkbanden i studien framställer sig själva som män, i texter och framträdanden, samt om skillnader finns pojkbanden sinsemellan. I studien analyseras trettio texter och framträdanden, och resultaten visar att en mängd olika mansroller förekommer i de studerade pojkbandstexterna. Det framgår också att tydliga skillnader finns mellan hur de tre olika grupperna väljer att framställa sig själva. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL kandidatuppsats i japanska | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL 2010-093 | sv |
dc.subject | japanska | sv |
dc.subject | genusanalys | sv |
dc.subject | pojkband | sv |
dc.subject | musik | sv |
dc.title | “Alltid, bara genom att vara tillsammans med dig, kan jag vara stark” En studie av tre japanska pojkband ur ett genusperspektiv | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | HumanitiesTheology | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of Languages and Literatures | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer | swe |
dc.type.degree | Student essay | |