dc.contributor.author | Hagman, Kristina | sv |
dc.contributor.author | Bohm, Miriam | sv |
dc.date.accessioned | 2011-06-30T16:18:35Z | |
dc.date.available | 2011-06-30T16:18:35Z | |
dc.date.issued | 2011 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/25903 | |
dc.description.abstract | Vi har genomfört en kvalitativ studie där vårt syfte är att lyfta fram vikten av lek i förskolan för att sporra barns
kunskapande och utveckling. Vårt syfte är även att urskilja olika roller man som pedagog kan använda sig utav i
sitt deltagande i barns lek för att sporra barns kunskapande och utveckling. Genom att intervjua pedagoger och
observera den fria leken på fyra olika förskolor i Göteborg, har vi tagit fram tre kategorier som representerar
pedagogernas deltagande i lek och tio olika roller som pedagoger kan ha i leken. Resultatet av vår studie skulle
kunna användas av pedagoger för att kartlägga vilken roll de tar i barnens lek och vilken roll de skulle kunna
sträva mot. Det skulle också kunna användas som underlag för reflektion och diskussion i lärarlaget kring lek
och lärande. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | lek | sv |
dc.subject | lek och lärande | sv |
dc.subject | pedagogers roll i lek | sv |
dc.subject | pedag | sv |
dc.title | ” Men om jag får välja så leker jag hellre” – En kvalitativ studie om pedagogers roll i barns lek | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | C | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Sociologiska institutionen | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |